Keskusteluilta Keroputaan hoitomallista ja ihmiskuvasta – emeritusprofessori Jaakko Seikkula puhumassa 12.11.24

Jaakko Seikkula on Jyväskylän yliopiston psykologian emeritusprofessori. Seikkula on toiminut myös Tromssan yliopistossa vierailevana professorina ja Lapin yliopiston psykologian dosenttina. Hän on kokenut perheterapiakouluttaja Suomessa ja kansainvälisesti. Hän on työryhmineen kehittänyt ja tutkinut yli neljänkymmenen vuoden ajan avoimen dialogin ajattelu- ja työtapaa psykoosien hoidossa (Keroputaan malli) sekä psykiatrisia hoitokäytäntöjä. Keroputaan mallissa psykoosipotilaiden hoidossa saavutettiin hyviä tuloksia, kun sekä potilaat että heidän läheisensä otettiin hoidon suunnitteluun mukaan ja potilaita kuultiin. Useissa tutkimuksissa dialogisuus on osoittanut voimansa ja tuloksellisuutensa. Seikkula on ollut kriittinen Käypä hoito -suositusten ihmiskuvaa kohtaan ja uskaltanut kritisoida psykiatrisessa hoidossa olleita asiakasta ohittavia käytänteitä tuoden esille dialogin parantavaa voimaa monelta eri kulmalta.

Tilaisuuden järjestää Helsingin Psykoterapiaseura 12.11.2024 klo 17.45 Tieteiden talolla osoitteessa Kirkkokatu 6, Helsinki.

Tilaisuuden aluksi on tarjolla iltapalaa 17.45 alkaen. Esitelmä alkaa klo 18.15.

Tilaisuuden hinta on 10 euroa, maksu maksu tilille: FI5713303000124803. Jäsenille tilaisuus on maksuton.

Ilmoittautumiset 5.11.24 mennessä osoitteeseen: harri.e.stenberg@gmail.com